شیوه پژوهش محور چیست؟

شیوه پژوهش محور چیست؟

شیوه آموزش محور یا در اصطلاح انگلیسی Master of Engineering به اخذ مدرکی بالاتر از کارشناسی گفته می شود. تفاوت شیوه آموزش محور با کارشناسی ارشد (Master of Science) معمول یا همان شیوه پژوهش محور اینست که در آموزش محور دانشجو ملزم به انجام پروژه کارشناسی ارشد نیست و تنها واحد های درسی مربوطه را می گذراند.

باید به این نکته توجه کرد که کسانیکه که دارای مدرک آموزش محور باشند حق شرکت در آزمون مقطع دکترا و بالاتر را ندارند. در حالیکه دانشجویان غیر آموزش محور (یا به عبارتی دانشجویان شیوه پژوهش محور) قدرت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند.

دوره آموزش محور سالهاست که در دانشگاه های خارجی اجرا می شود و امسال برای اولین بار در ایران نیز اجرا می شود اما متاسفانه اطلاع رسانی کافی در زمینه آگاهی دادن به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در این زمینه توسط سازمان سنجش انجام نشده است.

مدت زمان ایده آل پایان کارشناسی ارشد دو سال و دوره آموزش محور یک ساله است.

اجرای شیوه آموزش محور سبب از بین رفتن روح تحقیق و پژوهش در بین جوانان ایرانی شده و یکی از موانع پیشرفت علمی کشور محیوس می شود. با اجرای این شیوه آمار مقالات منتشره دانشجویان ایرانی نیز کاهش میابد چرا که اکثر مقالات از پروژه ها استخراج می شوند.

نظر شما چیه ؟

نظرات 3 + ارسال نظر
LBS شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:57 ب.ظ

آموزش زبان انگلیسی از طریق sms

برای اولین بار در ایران

آموزش لغات ، اصطلاحات ، ضرب المثل ، داستان کوتاه ، گرامر و مکالمه و ... از طریق sms

برای اولین بار در ایران

Learn By Sms

www.lbs.ir

sun یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ق.ظ

فقط دوره مجازی آموزش محور نمیتونن ادامه تحصیل بدن. اگه مجازی نباشه امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری هست. به modir.ir مراجعه کنید.. تنها فرقش نداشتن پایان نامه است.

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ق.ظ

متأسفه همینطور هست اگر بخواهى یه چیز خوب چاپ کنى معمولا پروژه بیشتر از دو سال طول مى کشه از طرف دیگه گروه بهت فشار وارد میکنه که زود تموم کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد